Sista veckan på jobb..

Nu har det varit dåligt med uppdatering. Ledsen för det. Ska försöka skärpa mig.
 
Varmt som tusan på jobb. Det är outhärdligt.Försöker dricka vatten och hålla mig avsvalkad men det är inte lätt. Det får bli stranden i eftermiddag och sen ridning i kväll. Flintan känns bra. Fick ett väldigt bra ridpass igår. Till och med galoppen kändes avslappnad och bra. Det viktigaste för mig och Flintan är att det ska kännas skönt och harmoniskt. ATt jag inte ska behöva dra honom i munnen hela tiden utan bara hålla en stadig kontakt. Jag fick honom att sänka sig neråt även i galoppen och det var första gången. Flintan behöver avslappnad ridning och på så sätt blir jag avslappnad. Om jag håller för mycket i honom och är stark så blir han ännu starkare och spänd och det vill varken Flintan, jag eller ägaren. Så är nöjd med ridningen.
När man rider ut är det en helt annan häst man sitter på. Då blir han jättestark och tycekr det är jätteroligt. Till och med lite bakutsparkar i galoppfattningarna. Kan inte få honom att slappna av när vi är i skogen men har bara ridigt ut med honom två gånger. Idag blir det nog paddocken eftersom jag antagligen kommer köra dit sent och vill inte behöva vara där till inatt :P Vilken annars ofta händer :)
 
Ser om jag har några bilder att lägga upp annars försöker jag ta bilder idag. Kanske jag kan få någon att filma/fota mig och Flintan. Vi får se :)
 
En vecka kvar på jobb sen har jag semester. Ska bli så skönt att gå på semester när alla andra börjar jobba. Jag har min semester att se fram emot medans alla andra har den bakom sig. Yeay. Två veckors ledighet är väldigt välkommet :)
 
Tittade på telefonen nu och det kommer nog lite bilder nu med en gång. Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: